De poster van de film l’Amour des Moules is bekroond met de Cinema.nl Afficheprijs 2012. De winnaar is bepaald door het publiek dat online kon stemmen op vijf genomineerde filmposters.
De vijf posters werden genomineerd door een vakjury. Volgens de jury springt het winnende affiche in het oog door de compositie en het kleurgebruik; “het intrigeert doordat de vormen mooi maar raadselachtig zijn. Is het een decolleté? Of een zwembad?” Nee, het zijn mosselen. De andere genomineerden waren de affiches voor Doodslag, Kyteman Now What?, De Heineken Ontvoering en Kauwboy.
De Cinema.nl Afficheprijs is in 2001 in het leven geroepen om een onderbelicht, maar belangrijk onderdeel van de filmpromotie naar een hoger peil te brengen. De prijs bestaat uit 2.500 euro en een wisseltrofee: een ingelijst affiche van de klassieker Jonge harten (1936), ontworpen door Titus Leeser. De winnende ontwerpers, Joost Hiensch en Susanne Keilhack, waren al in het bezit van de trofee, omdat ze vorig jaar ook wonnen, met het affiche voor 170 HZ.